ייבוא ושיווק חומרי גלם

ADM Israel היא יבואנית מובילה של חומרי גלם איכותיים להזנת מעלי גירה ובעלי כנף. היצע המוצרים של החברה כולל סל מגוון של גרעיני מספוא, מוצרי גרעינים, כוספאות למיניהן ומבחר תוצרי לוואי של תעשיות שונות.

גרעינים ומוצרי לוואי

ADM Israel מספקת לשוק המקומי מגוון נרחב של גרעינים, קמחים, כוספאות ומוצרי לוואי נוספים, המגיעים מהספקים המובילים ברחבי העולם, ובכלל זה יבוא של מוצרי איכות מחברת ADM האמריקנית. בין המוצרים שהחברה מייבאת לארץ: תירס, חיטה, שעורה, גלוטן פיד, DDG, כוספאות ועוד.

מוצרי ADM

ADM Israel מייבאת על בסיס קבוע מוצרי-לוואי וגרעינים של תאגיד הענק האמריקני ADM – מהחברות המובילות בעולם בייצור ואספקה של חומרי גלם להזנת מעלי גירה ובעלי כנף.

שיתוף הפעולה עם חברה בסדר הגודל של ADM מאפשר ל-ADM Israel להפעיל קו יבוא ימי מצפון אמריקה – תדיר, זמין ויחיד בתחומו בישראל. ADM Israel נהנית מקווי האספקה הקבועים של ADM לאגן הים התיכון, שבמסגרתו מגיעות לארץ באופן תדיר ושוטף אוניות ענק המפליגות משפך המיסיסיפי בניו אורלינס ונושאות עימן משלוח חומרי גלם איכותיים לאספקה סדירה לשוק המקומי.

זמינות ההגעה של אוניות ADM לאזורנו מעניקה לADM Israel יתרון לוגיסטי משמעותי ומאפשרת לייבא לארץ חומרי גלם באיכות גבוהה, בתדירות גבוהה ובגמישות מרבית. בכך, ADM Israel "מקרבת" את צפון אמריקה לישראל הלכה למעשה, ומציבה את ישראל כנגישה יותר ברמה הלוגיסטית לסחורות מארה"ב.

לצפייה בזמני הגעת אוניות >


ADM Israel מייבאת לארץ שני חומרי הזנה מרכזיים לשוק הבקר: גלוטן פיד ודי.די.ג'י.

די.די.ג'י (DDG)
גרעיני זיקוק מיובשים בתוספת מומסים, תוצר לוואי של תעשיות זיקוק גרעיני תירס לאתנול ולכוהל אתילי. חברת ADM היא יצרנית אתנול מובילה, המחזיקה במספר הרב ביותר של מפעלי ייצור אתנול בצפון אמריקה. לאחרונה חנכה ADM מפעל נוסף ועתיר טכנולוגיות מתקדמות במורד נהר המיסיסיפי. ממפעלים אלו מספקת החברה DDG איכותי, המיובא לישראל בלעדית על ידי ADM Israel. כתוצאה מהתסיסה הגבוהה של עמילן התירס מתקבלת ב-DDG תכולת חלבון של 25%–26%, תכולת שומן של 10%–12% וערכי דופן תא (NDF) של כ-35%. שרידות החלבון של DDG מוערכת בכ-47% מכלל החלבון (פריקות חלבון 53%), והערכות האנרגיה מקנות לו ערך אנרגיה נטו לייצור חלב של מעל ל-2 מגה קלוריות לק"ג חומר יבש. בארה"ב מיוצרים כיום כ-3.5 מיליון טון של DDG, כמות שתוכפל בשנים הקרובות בשל התוכנית להגדלה הדרגתית של שיעור האתנול בדלק המכוניות. כ-20% מכלל כמות ה- DDGהמיוצרת בארה"ב מיועדת לייצוא לארצות רבות בעולם ובכללן ישראל, לשימוש נרחב ברפת החלב, במפטמות העגלים לבשר ובתערובות לבעלי כנף.

גלוטן פיד (CGFP)
מוצר לוואי מתעשיית עיבוד התירס להפקת סירופ תירס ועמילן. זהו מזון בעל איכויות גבוהות, המופק בתהליך ייצור ייחודי במפעל ADM בארה"ב. גלוטן פיד הוא מקור מזוני בעל רמת חלבון בינונית של 20%–24% ורמת פריקות של כ-70% בגלוטן פיד יבש ושל כ-75% בגלוטן פיד רטוב. רמת העמילן בו כ-20% (לעומת כ-70% בתירס), הוא מכיל 3%–4% שומן ורמה גבוהה (בין 35% ל-37% בחומר היבש) של דופן תא בעל נעכלות גבוהה. כל אלו עושים אותו למקור אנרגיה אלטרנטיבי חשוב במנות עתירות גרעינים עמילניים. להבדיל ממקורות אחרים של גלוטן פיד, הגלוטן פיד של ADM מיוצר במפעל מוכר בעל טכנולוגית ייצור קבועה, ויתרה מזאת – בתשלובת הכוללת מפעל לעיבוד תירס ומפעל לעיבוד מוצרי סויה, כך שחומרי השארית המזינים של שני מפעלים אלו מוזרמים לקו הסופי של מפעל הגלוטן פיד, לייבוש ולכפתות. בשל כך, גלוטן פיד ADM מכיל, בדרך כלל, לפחות 3% חלבון יותר מהחלבון המצוי בגלוטן של הספקים האחרים, וכן תוספת בשומן לעומת מוצרי גלוטן

כוספאות ומוצרי לוואי מהצומח

ADM Israel מתמחה בייבוא סל מגוון של כוספאות איכותיות להזנת בקר, ביניהן כוספת חמניות, כוספת לפתית, כוספת סויה, פולפת סלק סוכר ועוד.

כוספה חמניות היא תוצר השארית לאחר הפקת שמן מזרעי חמניות. היא יכולה להיות בעלת רמות חלבון משתנות בין 30% ל-40%, בהתאם לשיעור הקליפות שנותרו בחומר. ככל שהחומר נקי יותר משארית קליפות, רמת החלבון עולה וכן עולים הנעכלות והערך האנרגטי של החומר, זאת מכיוון שהקליפות הן חומר מעוצה בעל נעכלות נמוכה.

כוספה לפתית היא תוצר השארית לאחר הפקת השמן מזרעי הלפתית. זני לפתית בעלי תכונות משופרות שפותחו בקנדה קיבלו את שם המותג קנולה, ולכן, כוספה המופקת מזנים אלו מכונה כוספה קנולה. מכילה רמות שבין 34%–37% חלבון, בהתאם לשארית השמן שנותרה ולשיטת ההפקה.

כוספה סויה היא תוצר השארית לאחר הפקת השמן מפולי סויה. כוספה סויה רגילה מכילה שארית של קליפות סויה והיא בעלת חלבון של 44%. כוספה סויה שהופקה לאחר קילוף הקליפות מפולי הסויה נקראת כוספה סויה מקולפת ומכילה כ-48% חלבון.

פולפת סלק סוכר (שארית מהפקת הסוכר מאשרושי סלק סוכר) היא מזון נוסף בעל טעימות גבוהה, שניתן לשלבו במנות לפרות חלב עד לרמה של כ-3 ק"ג/ראש/יום. הפולפה מופיעה בצורה קמחית ולרוב מכופתתת, בשל שיקולי נפחיות בהובלה. היא מכילה רמת אנרגיה של כ-85% מערך האנרגיה של תירס, מעט יותר חלבון מתירס וכן 15%–20% תאית ודופן תא של כ-50% בעל נעכלות גבוהה ביותר, המסייע בשמירת אחוז השומן במנות עם רמות נמוכות של מזון גס. בשל נעכלותו הגבוהה זהו מקור אנרגיה טוב שלא מעמילן.

בדיקות חומרי גלם

המוניטין של ADM Israel מושתת במידה רבה על מערך פיקוח ובקרה בסטנדרט גבוה במיוחד, להבטחת איכות חומרי הגלם המיובאים לארץ.
חומרי הגלם נבדקים על ידי גופים שונים, תוך עמידה בתקנים הישראליים המחמירים ביותר.
עוד במדינת המוצא, טרם העמסתו על האונייה, נבדק חומר הגלם באופן מדגמי באמצעות מערך בדיקות מקומי של היצרן.

לצפייה בבדיקות חומרי הגלם

מתן מלוא המידע לחקלאי בשקיפות מלאה, יחד עם ייעוץ מקצועי שוטף מטעם צוות התזונה בחברה, מאפשר ללקוחות ADM Israel ליצור הרכבים מדויקים בהתאמה מושלמת לייעודם, ובכך ליהנות מהמזון האיכותי והמשתלם ביותר ביחס עלות-תועלת.

השאירו פרטים כדי שישלח אליכם המידע המבוקש

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
דילוג לתוכן